9 Kasım 2014 Pazar

Şambali (Ver Fırına'nın tarifi ile)

 
Şambali Tatlısı

Bu tarifi Tv8'de yayınlanan "Ver Fırına" programında yapmışlardı. Bende bir çok kez farklı şekillerde denedim ve her seferinde de gayet güzel sonuçlar aldım. Bu nedenle denemeniz için gönül rahatlığı ile tavsiye edebilirim

2,5 su bardağı irmik
1 su bardağı şeker
1 paket karbonat (Ben kabartma tozu kullandım)
1 su bardağı yoğurt

10-15 adet tuzsuz fıstık (Ben sevmediğim için koymadım)

Şerbeti : 2 su bardağı şeker , 3 su bardağı su , 2-3 damla limonsuyu

Yapılışı

Şerbeti kaynatıp biraz koyulaştıktan sonra ocaktan alıp soğumaya bırakın.

Hamur için irmik şeker ve karbonatı karıştırıp yoğurdu ekleyerek iyice birbirine yedirin. Yağlanmış fırın kabına döküp üstünü düzelttikten sonra isteğe göre fıstıkları dizin. Önceden ısıtılmış 180-190derecelik fırında iyice kızarana kadar pişirin (Hani nar gibi kızarmış denir ya nerdeyse öyle ;) ) Fırından çıkan tatlıya soğuyan şerbeti döküp dinlendirin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder