26 Temmuz 2014 Cumartesi

Bayram Tatlıları - Cevizli Baklava




 Bu seneki baklava benden geldi. Artık annemin baklavasını da Kurban bayramında kısmetse eklerim. Bu tarifi sanırım eski bir yemek dergisinde görüp denemiştim. Aslında o zaman şamfıstıklı yapmıştım ve çok beğenilmişti. Bir kaç seferdir cevizli yapıyorum yine öyle yapayım dedim. Bu daha önceki yaptığım cevizli baklava bu seneki henüz fırında zaten aynısı oluyor gibi beklemeden tarifi ekleyeyim dedim :))

Şimdiden Herkese Hayırlı Bayramlar...

Cevizli Baklava

800 gr. baklavalik un
3 yumurta
1 fiske tuz
1 cay kasigi limonsuyu
1 cay kasigi eritilmis tereyag
1 su bardagi su

Uzerine ve aralarina serpmek icin :100 gr. eritilmis tereyag 200 gr.margarin

Acmak Icin :
1 paket nisasta + 1 su bardagi un

Ici :1 buyuk kase cevizici,2 corba kasigi seker

Serbet :8 su bardagi su, 5,5 su bardagi seker

Yapilisi
Un,yumurta,tuz,su,1cay kasigi limonsuyu,1cay kasigi tereyag derin bir kapta iyice yogurulur (gerekirse biraz daha su eklenebilir). 13-14 beze yapilip 10 dakika bekletilir.Dinlendikten sonra incecik acilir hamur bitene kadar her kata once eritilmis tereyagdan nokta nokta olacak sekilde serpilir sonra sekerli ceviz serpilir (en son 2 kata ceviz konmaz) Baklava dilimi gibi kesilip uzerine eritilmis sicak tereyag dokulur uzeri pembelesene kadar pisirilir.Serbet icin seker ve su kaynatilir firindan cikan baklava 2-3 dakika bekledikten sonra sicakken uzerine dokulur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder