9 Nisan 2014 Çarşamba

Enginarlı Pilav

 Nasıl yapsam da su enginarı yesem diye dusunurken aklıma pilavını yapmak geldi (Itiraf edeyim önce tursusunu yapmayı düsündüm ama pilavda karar kıldım cünkü daha hızlı sonuç alacaktım :) ) Hazırlayıp tattıktan sonra çok hosuma gitti ve simdi enginarı severek yiyorum. Sizin de damagınızda yer bulamamıs bir yiyecek ise bir kere de bu haliyle deneyebilirsiniz...

Enginarlı Pilav

1,5 su bardagi pirinc
2 adet enginar
1 sogan
1 adet kucuk kirmizibiber
Dereotu
Tuz

Yapilisi

Pirinci nisastasi gidene kadar yikayip suda bekletin.Soganı kup kup kesip bir miktar siviyag da kavurun. İcine kup dogranmis enginarı (enginar cok buyuk olmasin) ve kup kup kesilmis kirmizibiberi ekledikten sonra kısa bir süre daha kavurun. Enginarı yumusatmaya yetecek kadar su ekleyip haslamaya baslayın (Pilavla da pisecek o yüzden cok yumusamasına izin vermeyin). Pirinci ve tuzu ekleyip uzerini 1-2 parmak gececek kadar sicak su koyarak pisirin.

Pilavınız pisip demlendikten sonra  kiyilmis dereotu ekleyip hafifce karistirin. İsterseniz tekrar bütün bir enginarın icinde servis yapın yada isterseniz bir kalıp yardımı ile sekilli olarak servis tabagınıza çıkarın.Dilediginiz gibi süsledikten sonra pilavınız hazır. Afiyet olsun :)

Bir kerede kus uzumu koyarak yaptim (soldaki resim) ama tuzlunun icinde tatlı malzeme sevmedigim icin onu yapın diye tavsiye edemeyecegim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder