11 Mart 2014 Salı

Nk'den Deneysel Calısmalar - "Tatlıların Tuzlu Halleri / Havuçlu Pilav Pastasi"

Sevgili Gunluk
(Neden boyle basladiysam illa blogun adina uyacagim ilahi ben :) )

"Nk'den Deneysel Calismalar" kismi benim yillardir yapmak istedigim bir olaydi. Uzun zamandir bir defterime tatlilarin tuzlu hallerini tuzlularinda tatli hallerini kafamda olcup bicip o sekilde yaziyorum. Simdi o yazdigim tarifleri gorsel olarak gerceklestirme zamani umarim basarili sonuclar elde ederim :)

Ilk tarifim "Tatlıların Tuzlu Halleri" basligi ile geliyor

Havuçlu Pilav Pastasi

1- Bildigimiz standart sade pilav yapiyoruz (ben deneysel bölümündeki tarifleri 1 kisilik yaptigim icin her zaman olcu vermiyorum :) ) sadece pilavin suyunu onceden 1 kucuk yada büyükse yarim kerevizle beraber iyice kaynatiyoruz yani kerevizli su elde ediyoruz (ne gerek varsa :) neyse siz bana alısın böyle garip eklemeler sıklıkca olacak) pilavi bu suyla pisiriyoruz.

2- Bir kasenin yarisina kadar pilav dolduruyoruz sonra arasina rende havuc ve ben nedense roka koydum :) aslinda garnitur olsa yogurtla karistirip daha iyi olurdu ama olsun. Havuclarin uzerine de pilav koyuyoruz bastirip servis tabagina ters ceviriyoruz.

3- Her tarafina santi niyetine yogurt surup havuc rendesi (havucu z.yagla karistirdim kararmasın diye) kiyilmis roka ve dereotu-maydanoz kurusu ile kenarlarini susluyoruz.

Sıradaki Tarif : Hamburger Pastası olacak :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder