31 Mart 2014 Pazartesi

Nk'den Deneysel Calısmalar - Pancar Reçeli


Bu haftayi pancar haftasi ilan ettim :) Pilavi, salatası, kurabiyesi ve cicegi derken recelini de yaptim. Onunla da kalmayip az once ayva tatlisini da denemek icin pancarla renklendirdim oda pespembe oldu (Biri beni durdursun :) )Recele gelecek olursak itiraf edeyim tanelerini sevmedim hafiften ben pancarim diyordu bir sonraki sefere onlari koymayacagim ama sulu kismina bayildim tadi hosuma gitti. Tart pasta yada kurabiye suslemesinde biraz daha koyultup o sekilde bile kullanabilirim

Tarifi
Pancarli Tatli Kurabiye yaptigimda bir yandan da  recel yapiyordum. Ozel bir tarifi yok haslanan 2 dilim pancari cok minik kareler halinde kesip 5 tepeleme yemek kasigi kadar seker ve 2 - 2,5 su bardagi pancar suyu (1 pancarın haslama suyu) ile koyulasana kadar pisirdim. Bir kaseye alip soguduktan sonra buzdolabina koydum.

-*-*-*-

Bu bolum deneysel oldugu icin olculerim az gelebilir fazla yapip ziyan etmek istemedigim icin kucuk porsiyonlar halinde denemeler yapiyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder