20 Mart 2014 Perşembe

Gul Tatlısı



Gul Tatlisi
Bu tarifi Evimin Yemekleri sitesinde görüp denedim harika oldu. Her yaptıgımda da aynı sonucu verdi o yüzden bu tarifi pek bir sevdim....

1 yumurta
Yarim paket yumusamis  margarin
1 su bardagi sivi yag
1 su bardagi irmik
Yarim su bardagi yogurt
1 paket vanilya
1/2 paket kabartma tozu
Bir tutam tuz
1 corba kasıgı sirke
Aldigi kadar un

Serbeti
2,5 Su bardagi su
2.5 Su bardagi seker


Yapilisi
Butun malzemeleri bir yogurma kabına alip yumusak bir hamur elde edene kadar un ekleyip yogurun Hamurun yarisini merdane ile acip cay bardagiyla daireler cikartin. Bu yuvarlaklarin 6 tanesini ustu uste gelecek sekilde dizin (Alttaki resimdeki gibi) . En alttakinden baslayarak sirayi bozmadan yuvarlayip ortasindan ikiye kesin. Kestiginiz yer tepsiye degecek sekilde dizip 170-180 derece firinda altın rengi olana dek pisirin.Guller sicakken ilinmis serbeti uzerine dokup serbetini cekmesini bekleyin.

İstege göre 6 yuvarlagı üst üste dizdikten sonra icine fıstıkiçi yada cevizici gibi malzemeler ekleyip gül şeklini öyle verebilirsiniz...

2 yorum:

  1. Ellerine sağlık ablam. Ben de çok severim bu tatlıyı. Eskiden yapardım şimdi dersler fırsat vermiyor yapmaya. En iyisi anneme söyleyeyim de yapsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bende çok sevdim riski de yok ne zaman yapsam hep aynı şekilde tuttu. Anneciğinin elinden de daha tatlı olur tabi :)

      Sil